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Le voyage du futur, vu par Amadeus: la prochaine décennie fournira une occasion unique au secteur de redéfinir la façon de livrer et de regrouper les services aux voyageurs

Le voyage du futur, vu par Amadeus (suite, mais pas fin) La prochaine décennie , selon Amadeus, fournira une occasion unique au secteur de redéfinir la façon de livrer et de regrouper les services aux voyageurs, dont les besoins ne cessent d'évoluer. Sa nouvelle étude montre comment les technologies transformatrices et l'évolution des valeurs sociales et des tendances vont donner naissance à l'ère du voyage collaboratif au cours de la prochaine décennie et des suivantes. Intitulée «  Du Chaos à la Collaboration : Comment les technologies transformatrices vont-elles inaugurer une nouvelle ère du voyage ?  », celle-ci prône une plus grande collaboration entre les partenaires du secteur du voyage afin d'éliminer le stress, les incertitudes et le chaos généralement associés aux déplacements du XXI° siècle, tout en assurant aux voyageurs une expérience à la fois plus intense, plus complète et plus personnelle. Ce rapport, commandité par Amadeus et réalisé par The Futures Company, décrit une transformation qualitative nette du secteur où les utilisateurs des services ne seront plus des clients mais des collaborateurs, et où le contexte sera aussi important que la transaction. L'étude est basée sur des recherches exhaustives et les apports d'experts clés du secteur technologues, représentants majeurs du secteur du voyage, spécialistes de tendances sociales et futurologues ainsi que sur une analyse quantitative de voyageurs menée au Brésil, en Chine, en Russie, en Espagne, aux Émirats Arabes Unis, au Royaume-Uni et aux États-Unis. Elle explore six domaines clés dans lesquels les futures technologies et innovations pourraient être déployées. Parmi les conclusions clés dégagées par cette étude, on trouve l'automatisation du transport, la mémorisation du paiement, les conseils intelligents comme des guides de voyages personnels. La réalité augmentée, les mécanismes ludiques et les mobiles « intelligents » permettront aux voyageurs d'enrichir leur expérience. L'étude note encore que la recherche de l'équilibre entre vie personnelle et professionnelle et l'importance accordée au bien-être au travail entraîneront peut-être la multiplication de touristes d'affaires pour lesquels il faudra assurer rapidité, efficacité ainsi qu'un autre « chez-soi ». Au final, une étude parmi d'autres, qui n'apporte guère que des banalités cent fois entendues, et sert surtout à la société Amadeus à faire (encore) parler d'elle : que serait une semaine sans que ce ne soit le cas ? C.B.
Global industry study reveals how new technologies and social change will combine to transform travel by 2020

'From Chaos to Collaboration', a new research study commissioned by Amadeus, challenges the travel industry to overcome the uncertainty and stress of modern-day travel, through the application of new technologies and innovations.

Augmented reality, gamification*, intelligent passenger records, long range biometrics and the rise of the wellbeing agenda to drive change in the next decade and beyond, heralding a new era of industry and travel collaboration.Business Release
11 Jan 2012 Download the report

A major new global study released today outlines how transformative technologies and evolving social values and trends will combine to establish a new era of collaborative travel over the next decade and beyond.

The report, 'From chaos to collaboration: how transformative technologies will herald a new era in travel', demands increased partnership across the travel industry, in turn removing the stress, uncertainty and chaos which is usually associated with travelling in the 21st Century, as well as providing much richer, deeper and more personal travel experiences at the same time.

Developed by The Futures Company, a leading global foresight and futures consultancy, and commissioned by Amadeus, a leading travel technology partner and transaction processor for the global travel and tourism industry, the report details a clear qualitative shift where service-users become partners rather than customers and where context is as important as the transaction. Of course at the heart of this new era of collaboration is a set of discrete 'enabling' technologies and innovations.

Based on extensive research and input from key industry experts - including technologists, leading travel industry representatives, social trends experts and futurists - as well as quantitative traveller research in Brazil, China, Russia, Spain, United Arab Emirates, the United Kingdom and the United States, the study explores six key areas in which future technology and innovation could be deployed.


Key findingsThe next generation of experience: Travel is increasingly about depth rather than breadth of experience. Technologies such as augmented reality, gamification mechanisms and smart mobile devices will transform the travel experience Automatic transit: Checking-in could become the exception rather than the norm, with the rise of faster and more efficient identity management systems. Chips, biometrics, long range fingerprinting and near field communications (NFC) can be deployed in a more integrated way to fast-forward how people move around Payment with memory: All data on payments made before and during a trip will be integrated, acting as a digital memory of expenditure and activity for individuals, groups and travel industry operators. Intelligent passenger records, 'digital breadcrumbs' and contactless technologies could be used to personalise and bundle services delivering higher value and more profitable relationships Intelligent recommendation: As technologies make it easier for people to tag and review all aspects of travel experiences, travellers will be more influenced by peer groups and expert curators. The prospect of personal travel guides and mobile tour representatives will give travellers the tools they need to enrich their experience Taking the stress out of travel: The wellbeing agenda and changing demographics will place greater emphasis on removing travel stress. Intelligent luggage tags and tickets will give greater reassurance whilst m-Health (mobile-Health) applications will allow travellers to manage and monitor their health and wellbeing as if they were at home The business tourist: Continued emphasis on work-life balance and wellbeing at work may see the rise of the business tourist which will demand speed and efficiency as well as a home-away-from-home

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